Přeskočit na hlavní obsah

Celý život, Michala Ries

Knihu Celý život napsala slovenská autorka Michala Ries a řadí se mezi romány pro ženy.

Po téhle knize nutně potřebuji něco veselého na odreagování, protože tahle kniha byla na čtení dost těžká a psychicky mě úplně odrovnala. Ještě dlouho po dočtení jsem se z příběhu vzpamatovávala a přemýšlela nad ním.

Nestává se často, že mě kniha zaujme již od prvních řádků, ale knize Celý život se to podařilo.
Kniha je o dvou velmi silných ženách. O Evce a Živě. Zdánlivě se sice nepoznají, ale obě to mají v životě těžké. Pro každou si život připravil jiný osud.
Celý život, Michala Ries

Evku jsem obdivovala za to, že i po tom všem, co se jí stalo se nevzdávala a chtěla žít. Její touze jsem úplně rozuměla a vůbec jsem se jí nedivila, protože její muž Gabriel mi přišel dost nesympatický. Ano, chápala jsem jeho chování, ale někdy jsem měla obrovskou chuť s ním zatřepat, aby se vzpamatoval, probral a začal být oporou.
Živa měla můj obdiv za své rozhodnutí, ale vůbec se mi nelíbilo její scházení s jedním mužem, i když spolu nedělali nic špatného a vlastně si navzájem tak trochu pomohli. Vůbec si nejsem jistá, jestli bych se rozhodla stejně, jako ona.
Úplně nejlepší mi tu přišel Alex. S ním jsem souhlasila snad ve všem.

Tenhle příběh v sobě ukrývá hodně bolestných chvil, utrpení, ale taky naděje. Během čtení jsem cítila tolik protichůdných pocitů. Postavám jsem rozuměla, chápala je, ale i přesto jsem s nimi ne vždy nesouhlasila. Byla jsem bezmocná, zoufalá, smutná a uplakaná tak, že jsem pomalu ani na písmena neviděla. 
Cítila jsem se úplně na dně a chytala se záchranných stébel, kdy autorka do příběhu vložila aspoň kousek ze svého skvělého humoru. Příběh tím trochu odlehčila a já se i přes slzy dokázala usmát.
Zvědavost, jak to celé dopadne mě poháněla ve čtení. Takové ukončení příběhu jsem sice nečekala, ale dokonale tu sedělo. Jiné by se ani nehodilo.
Kniha v sobě ukrývá nádherný, originální příběh, i když dost bolestivý. Ještě jsem nic podobného nečetla a jsem si jistá, že už ani číst nechci. Ne proto, že by byla kniha špatná, ale proto, že tyhle témata v knihách nedávám. Raději se u knihy směju, než pláču.

Pokud máte rádi těžké témata v knihách, můžu vám ji jen doporučit, určitě nebudete litovat.

Hodnocení 5/5

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Placebo, Baja Dolce

Knihu   Placebo   napsala moje oblíbená   slovenská autorka Baja Dolce  a řadí se mezi   romány pro ženy . Je to vydání, které spojuje všechny tři části (On, Ja a My) do jedné knihy. Baji, velmi pěkně ti děkuji za poslání e-knihy k recenzi. Ema pracuje pro firmu Pierce and Co, kde se doslovně srazí s Christopherem, synem majitele firmy a budoucím ředitelem. Oba mají své démony z minulosti, ale přesto je to k sobě láká. Ani jeden nerozumí svým citům k tomu druhému. Mají pocit, že si vzájemně pomáhají a léčí se. Je tomu opravdu tak nebo to bude jen krátkodobý placebo efekt? 

Kníhviazač, Bridget Collins

Knihu Kníhviazač napsala anglická autorka Bridget Collins a řadí se mezi fantasy . Emmett Farmer je učněm ve vazačské dílně. Vyrábí knihy a něco tajného a výjimečného do nich vkládá: Vzpomínky. Knihy jsou uložené na bezpečném místě, ale přeci jen jednoho dne Emmett najde jeden svazek, který nese jeho jméno. Jaké tajemství a vzpomínku v sobě ukrývá?

Deň naviac, Soňa Duchoňová

Knihu Deň naviac napsala slovenská autorka Soňa Duchoňová a řadí se mezi romány pro ženy . Sandra prožívá dokonalé manželství s Erikem. Jediné, co jí chybí je práce. Najde přesně takovou, která jí sedí. Ale ne vše je tak dokonalé, jak se na první pohled může zdát. Obzvlášť, když má Erik bratra, který je taktéž velmi přitažlivý a hlavně hodný. Může mezi Sandrou a Adamem přeskočit jiskra, i když je v manželství s Erikem? Ještě, než začnu o knize psát, bych vás chtěla upozornit, že se tu MŮŽE OBJEVIT SPOJLER . Takže pokud knihu plánujete číst, dál mé řádky nečtěte.